close

天啊我真的超喜歡這首歌的

而這首歌是最近很紅的神力女超人電影裡的歌

SIA的聲音著帶著滄桑以及力量

既可以爆發又可以抒情

再配上 Labrinth的和聲

讓原本急驟的節奏就像棉花糖般融化了

你們去看過神力女超人了嗎

可以在下面跟我們分享心得喔~

 

[Verse 1: Sia]
Under rich, relentless skies
在這片繽紛綿延的蒼穹下
I've been setting highs
我設下崇高的目標
I felt you walk right through me
卻接收到你漠不在意的目光
You're the thing that I invoke
你正是我所渴望的一切
My all persistent goal
我長久以來的理想
Sent to make me queazy
搞的我一團亂
 
[Pre-Chorus: Labrinth]
And oh, it's hard now
哦,儘管眼前的阻礙困難
With time, it works out
付出時間,我也能一點一滴的完成夢想
 
[Chorus: Sia & Labrinth]
To be human is to love
愛是一切的源頭
Even when it gets too much
就算困難重重,陷入低潮
I'm not ready to give up
我不會就此放棄
To be human is to love
愛是一切的源頭
Even when it gets too much
就算困難重重,陷入低潮
I'm not ready to give up
我不會就此放棄
 
[Verse 2: Sia]
All the tigers have been out
心中的野獸傾穴而出
I don't care, I hear them howl
但我不在乎,耳邊傳來他們蠢蠢欲動的低鳴
I let them tear right through me
我讓他們撕扯囓咬我,不去掙扎
Can you help me not to care?
能教我如何不去在意嗎?
Every breath becomes a prayer
呼出的微弱氣息訴求著赦免
Take this pain from me
請帶我脫離苦痛
 
[Pre-Chorus: Labrinth]
And oh, you're so far now
哦,我們之間的距離遙不可及
So far from my arms now
我的臂彎不再有你的溫暖
 
[Chorus: Sia & Labrinth]
To be human is to love
愛是一切的源頭
Even when it gets too much
就算困難重重,陷入低潮
I'm not ready to give up
我不會就此放棄
To be human
人心皆有愛
To be human
每一份愛都是平等的
To be human
這是我們的特別之處
 
[Bridge: Sia & Labrinth]
Just 'cause I predicted this
儘管早已預見了未來
Doesn't make it any easier to live with
卻無法改變所有的一切
And what's the point of knowin' it
既然如此
If you can't change it?
那麼知道的意義是什麼?
You can't change, can't change it 無法改變
Just 'cause I predicted this
儘管早已預見了未來
Doesn't make it any easier to live with
卻無法改變所有的一切
And what's the point of knowin' it
既然如此
If you can't change it?
那麼知道的意義是什麼?
You can't change, can't change it 無法改變
 
[Chorus: Sia & Labrinth]
To be human is to love
愛是一切的源頭
Even when it gets too much
就算困難重重,陷入低潮
I'm not ready to give up
我不會就此放棄
To be human is to love
愛是一切的源頭
Even when it gets too much
就算困難重重,陷入低潮
I'm not ready to give up
我不會就此放棄
[Outro: Sia]
Don't give up
別放棄

 


 

 

如果你喜歡我們的文章,請按個讚支持我們吧

你的一個讚將會是我們很大的動力

粉絲專頁

arrow
arrow

    我是魚,我愛貓。 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()