close

終於放寒假了~~(灑花
各位寒假有什麼計畫呢 我現在已經在高鐵上了呢
這首是Ed Sheeran的新歌 我真的覺得他的吉他刷的超好聽的XD

還有另一首shape of you也是超好聽的啦 有點像don't的曲風(?)我個人覺得啦~

不過這首真的太快了 我聽超久才會唱XD
總之希望大家能有個充實的寒假 不要因為懶惰浪費了很多時間才後悔哦

獻上這首歌

 


When I was six years old I broke my leg
當我6歲時,我摔斷了我的腿
I was running from my brother and his friends
我當時正在和哥哥還有他的朋友嬉戲
And tasted the sweet perfume of the mountain grass I rolled down
嗅著山巔上的青青綠草味,我失足滾下山坡
I was younger then, take me back to when I
年輕氣盛的我,可以再帶我回到那個時光嗎

Found my heart and broke it here
這裡是我心靈的泉源,卻也是我心碎之地
Made friends and lost them through the years
在歲月穿梭中交到了很多朋友,卻也和一一些失去聯絡
And I've not seen the roaring fields in so long, I know I've grown
好久不曾看到那怒吼著搖擺的茁壯綠地,我知道,我已長大
But I can't wait to go home
但我等不及要回家了

I'm on my way
我在回家的路上
Driving at 90 down those country lanes
Singing to "Tiny Dancer"
時速90,唱著Tiny Dancer,我在那熟悉的鄉間小路上
And I miss the way you make me feel, and it's real
我想念你帶給我那真實不矯揉的感受
We watched the sunset over the castle on the hill
我們一起坐在回憶中座落在山丘上的城堡旁 望著斜陽漸隱

Fifteen years old and smoking hand-rolled cigarettes
當我15歲時,吸著手捲煙斗
Running from the law through the backfields and getting drunk with my friends
我和死黨們在後院不顧法律的約束,一起喝得爛醉
Had my first kiss on a Friday night, I don't reckon that I did it right
而我的初吻在一個星期五晚上,我不指望我
But I was younger then, take me back to when
但是勿枉青春嘛,真想再回到那時的

We found weekend jobs, when we got paid
我們找到在週末打工的工作,拿到了人生第一份薪水
We'd buy cheap spirits and drink them straight
我們買了便宜的雪碧,大口的灌入喉底
Me and my friends have not thrown up in so long, oh how we've grown

But I can't wait to go home
但我等不及要回家了

I'm on my way
我在回家的路上
Driving at 90 down those country lanes
Singing to "Tiny Dancer"
時速90,唱著Tiny Dancer,我在那熟悉的鄉間小路上
And I miss the way you make me feel, and it's real
我想念你帶給我那真實不矯揉的感受
We watched the sunset over the castle on the hill
我們一起坐在回憶中座落在山丘上的城堡旁 望著斜陽漸隱
Over the castle on the hill X2
那回憶中座落在山丘上的城堡


One friend left to sell clothes
一個朋友離開去賣衣服
One works down by the coast
一個在岸邊工作
One had two kids but lives alone
一個有2個小孩卻獨居
One's brother overdosed
一個的兄弟染上了毒癮
One's already on his second wife
一個已經開啟他的第二春了
One's just barely getting by
一個
But these people raised me
但是他們都是成就今天的我的人
And I can't wait to go home
我已經等不及要回家了

And I'm on my way, I still remember
Those old country lanes
我在回家的路上,我依舊記得那些老舊的鄉間小路
When we did not know the answers
年幼的我們不知道未來的成長
And I miss the way you make me feel, it's real
我想念你帶給我那真實不矯揉的感受
We watched the sunset over the castle on the hill
我們一起坐在回憶中座落在山丘上的城堡旁 望著斜陽漸隱
Over the castle on the hill X2
那回憶中座落在山丘上的城堡

 


 

如果你喜歡我們的文章,請按個讚支持我們吧

你的一個讚將會是我們很大的動力

粉絲專頁

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    我是魚,我愛貓。 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()