Gotye,相信這個名字大家不陌生,就是唱somebody that I used to know的歌手

他的MV真的都超奇葩的,歌曲也有特別的風格,一開始聽還覺得莫名其妙,怎麼有一種說不出的詭異感,但是後來多聽幾次就覺得其實真的還不錯啦

這首歌也被選作大亨小傳的主題曲之一呢~

覺得裡面的歌聲跟GATSBY那種在大房子裡的孤寂很配

附上大亨小傳影評【電影影評】大亨小傳GATSBY@我是魚,我愛貓。

希望大家也可以聽聽看Gotye的歌曲帶來不一樣的感覺哦~

Pick apart 
剖開
the pieces of your heart
把妳的心撕成一瓣一瓣的
Let me peer inside
好讓我看透妳的心
Let me in where only your thoughts have been
讓我滲透妳的心靈深處
Let me occupy your mind 
讓我成為妳內心的主宰
as you do mine
如同妳在我心中一樣
Your heart's a mess
妳的愛糾結難分
You won't admit to it
妳不會承認
It makes no sense
這毫無道理
But I'm desperate to connect
但我們間的連結正枯老凋衰
And you can't live like this
妳不能再繼續這樣下去
You've lost (too much love)
妳失去了(太多的愛)
to fear, doubt, and distrust (not enough)
因為恐懼,猜忌,不信任(還不只這樣)
You just threw away the key (to your heart)
妳把深鎖著妳心門的鑰匙,扔了
You don't get burned ('cause nothing gets through)
這樣妳就不會受傷(因為沒有東西能夠打破妳的心牆)
It makes it easier (easier on you)
這樣對妳來說,容易了些
That much more difficult for me
但卻是對我的極刑啊
To make you see
妳不再打開心房
Love ain't fair
愛,本來就不公平
So there you are, my love
所以妳才會出現在我面前啊,我的愛人
Your heart's a mess
妳的愛糾結難分
You won't admit to it
妳不會承認
It makes no sense
這毫無道理
But I'm desperate to connect
但我們間的連結正枯老凋衰
And you can't live like this
妳不能再繼續這樣下去
Your heart's a mess
妳的愛糾結難分
You won't admit to it
妳不會承認
It makes no sense
這毫無道理
But I'm desperate to connect
但我們間的連結正枯老凋衰
And you can't live like this
妳不能再繼續這樣下去
Love ain't safe
愛,本來就是危險的
You won't get hurt if you stay chaste
如果妳保持高尚,妳將不會受傷
So you can wait
當然,妳可以繼續等下去
But I don't want to waste my love
但我已倦於付出愛戀


 

粉絲專頁

arrow
arrow

    我是魚,我愛貓。 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()