close

這次帶來的是Cloves的Don't Forget About Me

是最近超夯的"我就要你好好的"的主題曲之一

生命中的美好缺憾【歌詞翻譯】Kodaline -ALL I WANT@我是魚,我愛貓。

超級哀傷的嗓音,配上電影的情節,根本神催淚!!!!
慵懶有磁性的聲音瞬間征服我,把愛人離去的情緒完全表露無遺

 Where ever you've gone?
你去哪兒了?
How, how, how?
為什麼,為什麼要這樣子拋下我?
有種自己心愛的玩具,有天忽然消失不見的心痛感覺
很喜歡hey,hey這句,有種呼喚卻不得回應的意涵
這首歌的歌詞真的非常有深度呢~翻過幾首之後,我發現越是這種深度歌

越需要我們深刻去了解這首歌的涵義之後

用自己的體會來詮釋歌詞的意思,閉上眼,用心去感受Cloves用她的歌聲說明這個淒美的愛情故事吧

 

[Verse 1]
If I fall, can you pull me up?
如果我將從懸崖邊墜落,你是否會伸手拉我一把?
Is it true, your watching out
還是,你會眼睜睜的看著我墮落
And when I'm tired, do you lay down with me?
當我倦了,你是否會讓我依偎在你身旁?
In my head so I can sleep without you?
是不是只有在我迷失在自己的世界時,才能忍受醒來的時候你不在我身邊?
[Pre-Chorus]
Hey, hey
嘿,嘿
Without you there's holes in my soul
失去你,我的靈魂像破了個洞
Hey, hey
嘿,嘿
Let the water in
讓淚水填滿吧
[Chorus]
Where ever you've gone?
你去哪兒了?
How, how, how?
為什麼,為什麼要這樣子拋下我?
I just need to know
我只需要知道
That you won't forget about me
你永遠不會忘記我們一起經歷過的一切
Where ever you've gone?
你去哪兒了
How, how, how?
為什麼,為什麼要這樣子拋下我?
I just need to know
我只需要知道
That you won't forget about me
你永遠不會忘記我們一起經歷過的一切
[Verse 2]
Lost through time and that's all I need
時光流逝,消弭過去的傷痛
So much love, then one day buried
曾經這麼深刻的愛,已被埋葬至心底
Hope you're safe, cause I lay you leaves
希望你一帆風順,我會在你曾為我留下的樹蔭下回憶我倆過去美好的種種
Is there more than we can see?
在我們看不到的天際,是不是有著更美麗的世界?
Answers for me
答案在我心裡
[Pre-Chorus]
And hey, hey
嘿,嘿
Without you there's holes in my soul
失去你,我的靈魂像破了個洞
Hey, hey
嘿,嘿
Let the water in
讓淚水填滿吧
[Chorus]
Where ever you've gone?
你去哪兒了?
How, how, how?
為什麼,為什麼要這樣子拋下我?
I just need to know
我只需要知道
That you won't forget about me
你永遠不會忘記我們一起經歷過的一切
Where ever you've gone?
你去哪兒了
How, how, how?
為什麼,為什麼要這樣子拋下我?
I just need to know
我只需要知道
That you won't forget about me
你永遠不會忘記我們一起經歷過的一切
[Bridge]
And I get lonely without you
失去你,我孤寂如暴風中的落葉
And I can't move on
無法釋懷
And I get lonely without you
失去你,我寂寞如寒夜中的殘燭
I can't move on
無法放下
Move on
無法....
[Chorus]
Where ever you've gone?
你去哪兒了?
How, how, how?
為什麼,為什麼要這樣子拋下我?
I just need to know
我只需要知道
That you won't forget about me
你永遠不會忘記我們一起經歷過的一切


 

粉絲專頁

arrow
arrow

    我是魚,我愛貓。 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()